'Tergamak mereka mencemar bulan ramadhan dengan tarian parody kamu'


Apabila arus media sosial dijadikan sebagai satu komunikasi menghivurkan netizen, pelbagau aksi parodi yang ditonjolkan oleh sesetengah individu atau berkumpulan. Aksi-aksi parodi ini boleh diterima sekiranya tidak melampaui batas adab dan agama.


Situasi ini pernah ditegur oleh Da'i Wan melalui status di Twitternya pada tahun lepas. Berdasarkan status tersebut, beliau melihat terdapat banyak cideo parodi lelaki yang menjadi perempuan. BEliau telah memberikan peringatan bahawa Nabi melaknat lelaki yang meniru gaya perempuan dan memakai pakaian yang menyerupai perempuan dengan sengaja.




Beliau juga telah merujuk berdasarkan kitab Fathul Bahri : At Tobari yang mengatakan laknat itu bermaksud Haram dan Syeikh Abu Muhammad memberitahu ia adalah dosa besar.


Walaupun peringatan itu jelas dan terang disampaikan, tetapi video parodi ini masih juga dibuat. Da'i Wan memalui status di Instagram menyelar video parodi yang dimuatnaik oleh thefaizroslan iaitu #NerakaIsBack #MohonKecam. Da'i Wan mengingatkan agar soal neraga tidak dijadikan sebagai mainan keran kita tidak mampu membayangkan bertapa azab dan pedihnya seksaan nanti.



Da'i Wan juga berpesan agar Faiz Roslan membuang segala video parodi yang berkaitan. Jika dia tidak berbuat demikian dia bertekad akan terus menegur secara terbuka. Sementara itu, status Da'i Wan telah dibalas oleh thefaizroslan yang meminta Da'i Wan membalas mesej yang disampaikan kepadanya sebelum membuka aibnya.



KAMU muncul semula dengan parody ke 2, siap pakai hashtag #NerakaIsBack #MohonKecam.



Saya dah warning jangan buat lagi, kamu buat lagi. Sekarang kamu perlu berhadapan dengan saya lagi. Saya nak beritahu dengan penulisan saya, ia boleh jadi viral dan kamu akan rasa kesusahannya nanti. Sebab itu jangan cabar saya menulis lagi untuk kamu. Saya boleh susahkan kamu dengan kuasa viral yang ada pada zaman ini, Faiz.



Now saya dah tahu. Kamu dan kawan-kawan sama sahaja, tak mahu dengar nasihat, sengaja cari pasal. Sekarang kamu boleh bergembira @thefaizroslan dengan parodi yang kamu buat, kamu tak dengar nasihat orang, kamu buat ikut rasa hati, ikut suka kepala kamu sendiri. Sekarang kamu tak nampak kemurkaran Allah lagi, tapi kamu akan nampak kemuerkaan manusia pada kamu selepas ini. Tunggu sahajalah.



@thefaizroslan, percayalah. Tiada siapa pun yang suka dengan perbuatan kamu yang sebegini. Kamu nak apa Faiz? Perhatian? Mengapa kamu nakkan perhatian dengan cara begini sedangkan banyak lagi jalan yang tak menghina diri sendiri. Mengapa kami sia-siakan waktu dengan kerja seperti ini. Hiburan di dunia ini sekejap sahaja Faiz jangan jadikan yang sekejap itu 'Fast Track' ke Neraka, itu tidakan orang yang dungu.




Faiz seperkara lagi, neraka, jangan sesekali dibuat main, kamu tak akan mempu terbayangkan betapa azab/pedihnya nanti. Terlupakah kamu, yang kamu tak lama hidup di dunia, malaikat kiri kanan mencatat semua amalan kamu, buku amalan akan dihisab. Diserah pada tangan kiri habislah semua rasa seronok yang pernah kamu rasa di dunia.



Bahkan hai ini 1 ramadhan. Tergamak kamu cemarkan hari yang suci dengan perbuatan parodi kamu yang hina. COme on, have commen sense a bit. Tak bileh fikir ke ini bulan Ramadhan?



Kalau kamu tak 'Delete', saya tekad akan terus tegur kalian secara terbuka. Saya akan pastikan satu Malaysia khususnya umat Islam kenal kalian, tahu pasal aib kalian dan tegur kalian secara terbuka. Sebab kalian sudah pun melakukan kesalahan secara berbuka bahkan dengan sengaja untuk kali ke 2, maka saya dan barisan addu'at yang lain akan pastikan yang kalian terus ditegur sampai kalian tarik semula perbuatan kalian ini.


Take note that.

Sumber - The Reporter



'Tergamak mereka mencemar bulan ramadhan dengan tarian parody kamu' 'Tergamak mereka mencemar bulan ramadhan dengan tarian parody kamu' Reviewed by Beruang Viral on 3:01:00 PTG Rating: 5

Tiada ulasan:

Ad Home

Loading...
Dikuasakan oleh Blogger.